به دنبال گزارشی از پرنسس دایانا ، بی بی سی با سوالاتی درباره صداقت روبرو شده است


بی بی سی ، که منبع معتبر اخبار و اطلاعات در سراسر جهان به حساب می آید ، پس از گزارش تند مصاحبه انفجاری خود با پرنسس دیانا ، در سال 1995 با سوالاتی درباره صداقت آن در خانه روبرو است.

وزیر دادگستری انگلیس روز جمعه گفت كه دولت پس از تحقیقات نشان می دهد كه یكی از روزنامه نگاران وی برای محافظت از مصاحبه از “رفتار متقلبانه” استفاده كرده و شركت تخلف را برای مدت 25 سال پنهان كرده است ، قوانین مربوط به نظارت بر بی بی سی را بررسی خواهد كرد. پیر

شاهزادگان ویلیام و هری ، پسران دیانا ، اواخر روز پنجشنبه بی بی سی را متعجب کردند و گفتند که رابطه مستقیم بین مصاحبه و مرگ مادر آنها در یک تصادف رانندگی دو سال بعد ، هنگامی که او و یک همراهش تحت تعقیب پاپاراتزی بودند ، وجود دارد.

این مصاحبه پس از شکایت برادر دایانا ، چارلز اسپنسر از اینکه روزنامه نگار مارتین بشیر از اسناد جعلی و سایر تاکتیک های غیر صادقانه برای ترغیب دیانا به مصاحبه استفاده کرد ، مورد بررسی مجدد قرار گرفت. در نتیجه ، بی بی سی تحقیقات جان قاضی بازنشسته جان دیسون را سفارش داد که روز پنجشنبه گزارشی از یافته های خود را در 126 صفحه منتشر کرد.

“این فقط یک تصمیم توسط یک گزارشگر یا یک تیم تولید کننده نبود ، بلکه تصمیماتی نیز گرفته شده بود که بسیار پایین تر از زنجیره ای در مورد رفتار این افراد بود ، و اکنون معلوم شد که به گفته لرد دایسون ، بی اساس و اشتباه بوده است” وزیر رابرت باکلند به بی بی سی گفت. “و بنابراین این مسئولیت دولت است که بسیار دقیق بررسی کند تا ببیند آیا دولت بی بی سی با توجه به این یافته های ویرانگر به اصلاح نیاز دارد.”

بودجه بی بی سی که در سال 1922 تأسیس شد ، توسط انگلیس تأمین می شود اما یک شبکه تلویزیونی ملی مستقل از نظر تحریریه است. قوانین حاکم بر فعالیتهای آن در یک منشور سلطنتی تعیین شده است که طبق آن شرکت باید بی طرفانه عمل کند ، در جهت منافع عمومی عمل کند و باز ، شفاف و پاسخگو باشد. بررسی متوسط ​​سالانه بی بی سی در سال آینده آغاز می شود.

حتی پیش از گزارش دایسون ، بی بی سی تحت فشار برخی از اعضای حزب محافظه کار نخست وزیر بوریس جانسون بود ، که از تعصب لیبرال اپراتور تلویزیون شکایت داشت.

پلیس لندن ، که در ماه مارس تحقیقات جنایی را در مورد ادعاهای مصاحبه بی بی سی رد کرد ، روز جمعه گفت که “برای اطمینان از عدم وجود هیچ مدرک جدید قابل توجهی” گزارش دیسون را بررسی می کند.

در مصاحبه ، یک قاشق بزرگ برای بشیر ، دیانا کاملا گفت که “در این ازدواج سه نفر بودیم” – با توجه به رابطه پرنس چارلز با کامیلا پارکر-بولز.

میلیون ها نفر گزارش صریح او از ازدواج ناموفق خود با چارلز را دیده اند و موج های ناگهانی را از طریق سلطنت برانگیخته اند.

پرنس ویلیام 38 ساله گفت که مصاحبه “داستانی جعلی” درباره دیانا ایجاد کرده است که باید توسط بی بی سی و رسانه ها تصحیح شود.

وی در بیانیه ای در این برنامه گفت: “به نظر من ، روش فریبنده دریافت مصاحبه به طور قابل توجهی بر گفته مادرم تأثیر گذاشته است.” “این مصاحبه یکی از عوامل اصلی رابطه والدین من بود و از آن زمان تعداد بی شماری دیگر را آزار داده است.”

ویلیام همچنین از “بی کفایتی وحشتناک” بی بی سی در تحقیق در مورد شکایت از این برنامه انتقاد کرد.

وی گفت: “آنچه بیشتر از همه من را ناراحت می کند این است که اگر بی بی سی شکایات و نگرانی های اولین بار در سال 1995 را به درستی بررسی می کرد ، مادرم می فهمید که فریب خورده است.” “او نه تنها توسط یک گزارشگر متقلب ، بلکه همچنین توسط رهبران بی بی سی که به جای س askingال های سخت به راه دیگری نگاه می کردند ، شکست خورد.”


منبع: windows-edu.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>