[ad_1]

تحقیقات نشان داد که یک خبرنگار BBC از “رفتارهای متقلبانه” برای تهیه مصاحبه ای انفجاری با پرنسس دیانا در سال 1995 و “نقض جدی” دستورالعمل های اپراتور تلویزیون استفاده کرده است.

بی بی سی در ماه نوامبر گفت که پس از شکایت مجدد برادر دایانا ، چارلز اسپنسر ، شکایت مجدد مبنی بر استفاده روزنامه نگار مارتین بشیر از اسناد جعلی و سایر تاکتیک های غیر صادقانه ، دیوانا را به عنوان قاضی ارشد بازنشسته منصوب کرده است تا دیانا را ترغیب کند که با مصاحبه موافقت کند.

اسپنسر ادعا می کند بشیر اسناد جعلی بانکی مربوط به منشی خصوصی سابق خواهرش و یکی دیگر از اعضای سابق خانواده سلطنتی را به منظور دستیابی به شاهزاده خانم به او نشان داده است.

این مصاحبه ، که در آن دیانا به طور مشهور گفت که “ما سه نفر در این ازدواج بودیم” – اشاره به رابطه پرنس چارلز با کامیلا پارکر-بولز – توسط میلیون ها نفر مشاهده شد و موج های سختی را از طریق سلطنت به وجود آورد.

ریچارد شارپ ، رئیس BBC ، گفت که این شرکت یافته های تحقیق را پذیرفت و افزود: “شکست های غیرقابل قبول وجود داشته است”

جان بیرت ، مدیرکل بی بی سی ، در مصاحبه ای که از برنامه خبری پانوراما پخش شد ، از چارلز اسپنسر عذرخواهی کرد.

وی گفت: “ما هم اکنون می دانیم که بی بی سی گزارشگر متقلبی را در پانوراما اسکان داده است که روایتی پیچیده ، دقیق اما کاملاً نادرست از روابط خود با ارل اسپنسر و پرنسس دیانا را جعل کرده است.” “این یک لکه تکان دهنده بر تعهد پایدار بی بی سی به روزنامه نگاری صادقانه است. و این بسیار تأسف است که 25 سال طول می کشد تا حقیقت کامل آشکار شود. “

در تحقیق بررسی شد که آیا اقدامات بشیر بر تصمیم دیانا برای مصاحبه تأثیرگذار است یا خیر. وی همچنین تحقیق کرد که BBC چقدر در مورد “اظهارات مسخره بانکی” که چارلز اسپنسر ادعا کرده بود بشیر تولید کرده است ، می داند.

دیانا در سال 1996 از چارلز جدا شد و در سال 1997 در حالی که تحت تعقیب پاپاراتزی بود در یک تصادف اتومبیل در پاریس درگذشت. چارلز در سال 2005 با كامیلا ، كه هم اكنون دوشس كرن وال است ، ازدواج كرد.

بشیر ، که سردبیر مذهب BBC News بود ، هفته گذشته به دلایل بهداشتی شرکت را ترک کرد. او به شدت با عوارض مرتبط با COVID-19 بیمار است.

[ad_2]

منبع: windows-edu.ir